2012. április 16., hétfő

Zsíros kifli

     Illéskrisz oldalán találtam ezt a finom kifli receptet, nála szemléltető fotó is látható a készülő kiflikről.
Hozzávalók:

  50 dkg finomliszt, 5 dkg rozsliszt, 3 dl langyos tej, 2,5 dkg élesztő, 1 dl olaj, 1 dl víz, 1csapott  evőkanál só, 1 káváskanál cukor, 1 tojás-a lekenéshez, napraforgómag, lenmag.

 Elkészítés:

  Egy tálban összekevertem a két féle lisztet, sót , a tejben elkevertem a cukrot, az élesztőt  felfuttattam. A többi hozzávalóval lágyabb tésztává dagasztottam, kb. 50 perc múlva kétszeresére kelesztettem. Két részre osztottam, és két kb. 35 cm-es körré nyújtottam ki, 4 részre vágtam , majd a háromszögek két végét behajtva , és a felső csücskét kicsit meghúzva feltekertem a tésztát, és kifli alakúra formáztam. A kész kifliket sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam. A felvert tojással lekentem a kifliket, és napraforgómaggal, lenmaggal megszórtam. Kb. 175 fokra melegített sütőben pirosra sütőttem, 20- 25 perc alatt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése