2012. április 10., kedd

Húsvéti keksz

Hozzávalók:

   25 dkg finomliszt, 1 teáskanál sütőpor, 7 dkg kristálycukor, 1 tojás, 1 csipet só, 12 dkg vaj.

  A mázhoz:  20 dkg porcukor, kb. 6 evőkanál citromlé.

Elkészítés:

  Tálban elvegyítettem a lisztet a sütőporral, a cukorral, a tojással, és a sóval. Simára gyúrtam a felkockázott hideg vajjal, és folpakba csomagolva 30 percre a hűtőbe raktam. Lisztezett gyúrótáblán kinyújtottam, és különböző formákat / tojás, lepke, bárány, nyúl, tyúk/ szúrtam ki.  Sütőpapírral bélelt sütőlemezre rakosgatva 200 fokon kb. 8 -10 perc alatt kisütőttem őket.

 A porcukrot összekevertem a citromlével , és 1-2 evőkanál meleg vízzel, alaposan kikevertem , az egyik feléhez 2 evőkanál eperszörpöt kevertem. A kihűlt  kekszeket a mázzal megkentem, és tetszés szerint/ szórócukorral, színes tortadarával/ díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése