2012. március 10., szombat

Lekváros tarkakifli

Hozzávalók:

   30 dkg liszt, 1,5 evőkanál kristálycukor, 1,5 dkg élesztő, 2 dl tej, 2,5 evőkanál olaj, 1,5 evőkanál kakaópor, fél evőkanál vanilia aroma. Töltelék: lekvár.

  Elkészítés:

   Az élesztőt felfuttatom a langyos tejben, majd a liszttel, cukorral, olajjal, aromával lágy tésztává gyúrtam össze. A kakaóport 1 evőkanál tejben elkevertem.. A tésztát kétfelé vettem, és az egyikhez gyúrtam a kakaóport. Letakarva 30 percig pihentettem mind a két tésztát, majd kinyújtottam egyesével őket. Ezután egymásra raktam a két kinyújtott lapot, és újra  kinyújtottam.
 Nagyobb kockákat vágtam ki a , és a kockákat átlósan átvágtam, hogy két három szöget kapjak. Lekvárral töltöttem meg ,/ én most házi eper, meggy lekvárt használtam/ felcsavartam kifli formájúvá. Egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket, és előmelegített sütőben közepes hőfokon 20-25 perc alatt kisültek.

 Forrás: Harmonett.hu

 



 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése