2019. július 27., szombat

Barackos túrós lepény

Hozzávalók:

a tésztához: 50 dkg túró, 3 tojás, 3 evőkanál búzadara, 1 csomag sütőpor, 10 dkg kristálycukor,  /vagy eritrit/ 6 dkg liszt, 1 teáskanál vanília aroma.

a töltelékhez: 50 dkg sárgabarack, 2 evőkanál rum, /vagy rum aroma/ 2 evőkanál kristálycukor, vagy
                       / eritrit/
a tetejére: 2 evőkanál zsemlemorzsa, vagy darált keksz, 6 dkg vaj, de szerintem elég 4 dkg is akkor nem lesz kissé zsíros az alja.

Elkészítése:

 A sárgabarackot megmostam, meghámoztam, és negyedekre vágtam, az eriritet rászórtam majd a rummal meglocsoltam.
A lisztet, a túrót, a tojások sárgáját, az eritritet, a búzadarát, a sütőport, a vanília aromát összekevertem egy mélyebb tálban.
A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd a túrós keverékhez kevertem.

A tészta felét egy sütőpapírral kibélelt 20 x 30 cm-s tepsibe simítottam, megszórtam a barack felével, rátettem a maradék tésztát, majd a barack másik felét.
Megszórtam zsemlemorzsával, / de szerintem ki lehet próbálni darált kekszel is/ majd a vajat kis kockákra vágtam, és ráhelyeztem a tésztára.
Előmelegített 180 fokos sütőben 40 perc alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése