2019. július 17., szerda

Sárgabarackos frangipán pite

Hozzávalók:

a tészta alaphoz: 12 dkg liszt, 8 dkg hideg vaj, 4 dkg porcukor, csipet só, 1 teáskanál hideg víz,
a lekenéshez sárgabarack lekvár.

a mandulakrémhez: 10 dkg darált mandula, 10 dkg vaj, 1, 5 dkg liszt, 10 dkg nádcukor, csipet só,
                                 2 tojás.
a tetejére: sárgabarack.

Elkészítése:

 Elöször a pite tésztát állítottam össze.
A lisztet összegyúrtam a hideg vajjal, porcukorral, sóval, hideg vizzel.
Egy 24 cm -s sütőpapírral bélelt tortaforma aljába lapogattam, és előmelegített 180 fokos sütőben
12 - 15 perc alatt aranybarnára elősütöttem, majd hagytam kissé kihűlni.

Amig a tészta sült, hűlt addig elkészítettem a mandulakrémet.
A puha vajat kihabosítottam a cukorral, majd a 2 tojással tovább habosítottam.
Beletettem  a darált mandulát, sót, lisztet, és alaposan átkevertem.

A pite alját megkentem a lekvárral, beleöntöttem a masszát, majd kiraktam negyedelt sárgabarackokkal.
180 fokos sütőben kb 45 perc alatt megsült.
A tetejét porcukorral hintettem meg.

Forrás: https://sweetandcrazy.cafeblog.hu/2017/07/27/sargabarackos-frangipan-avagy-sult-mandulakremes-pite/




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése