2019. július 3., szerda

Tönkölylisztes mézes meggyes pite

Hozzávalók:

a tésztához:  30 dkg fehér tönkölyliszt, 15 dkg teljeskiörlésű tönkölyliszt, / lehet 45 dkg sima fehér lisztből is készíteni/ 1 csapott teáskanál szódabikarbóna, 12 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 3 - 4 evőkanál tej, 1 tojás, 2 evőkanál méz.

a töltelékhez: 1 kg magozott meggy, 3 dl meggylé, 15 dkg cukor, 8 dkg étkezési keményítő,
                       2 evőkanál meggylekvár.
1 tojás a lekenéshez.

Elkészítése:

 A töltelékhez a magozott meggyet 2 dl meggylével és a cukorral egy nagyobb lábosba tettem, felforraltam, majd besűrítettem a maradék 1 dl meggylében elkevert keményítővel. Hűvös helyre raktam hűlni.

A tésztához a liszteket, a szódabikarbónátot, a vajat, és a porcukrot elmorzsoltam. A tejet, mézet, és a tojást összekevertem, majd a lisztes részhez adtam, sima tésztává gyúrtam. 15 percig pihentettem.

A tészta kétharmadából lisztezett felületen tepsi méretű lapot nyújtottam, és belehelyeztem a sütőpapírral kibélelt 34 x 24 cm-s magas peremű  formába.
A meggylekvárral vékonyan  megkentem, és egyenletesen rárétegeztem a meghűlt meggytölteléket, majd befedtem a maradék tésztából nyújtott vékonyabb lappal.
A felvert tojással lekentem, villával megszúrkáltam, és 170 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

Forrás: Nők Lapja Konyha 2015 júniusi száma.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése