2019. július 15., hétfő

Erdei gyümölcsös joghurttorta

Hozzávalók:

 az alaphoz: 25 dkg darált keksz, 3 dkg porcukor vagy 1 dkg Dia Wellness 4 szeres édesítő, 12 dkg vaj, 50 ml tej.

az első töltelékhez: 10 dkg túró, 400 g natúr görög joghurt, 3 evőkanál kristálycukor vagy 1 dkg Dia Wellness 4 szeres édesítő, 1 csomag zselatin fix.

a második töltelékhez: 1/ 2 kg erdei gyümölcs keverék / fagyasztott, vagy most nyáron málna, ribizli, meggy, szeder/  6 evőkanál kristálycukor vagy 2, 5 dkg Dia Wellness 4 szeres édesítő, 1 csomag zselatinpor.

a tetejére : gyümölcsök.

Elkészítése:

A darált kekszet összegyúrtam a vajjal, édesítővel, tejjel.
Egy 24 cm-s tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és bele nyomkodtam a kekszes alapot.
A hűtőbe raktam dermedni.

A gyümölcskeveréket beleöntöttem egy közepes lábosba  az édesítőt belekevertem, majd forrásig felfőztem. A zselatint feloldottam 150 ml vizben, a mikróban kicsit melegítettem, majd a gyümölcskeverékbe kevertem. Hűvös helyre tettem hűlni, majd a hűtőbe raktam még szilárdulni.

A joghurtot, a túrót, az édesítőt, és a zselatinfixet összekevertem, hűtőbe raktam.

Mikor már a tőltelékek megdermedtek, elkezdtem összeállítani a tortát.
A kekszes alapra tettem pár evőkanál joghurtos krémet, rá pár kanál gyümölcskeverék, és igy folytattam a rétegezést, míg el nem fogyott mindkettő. Kicsi összekevertem a krémeket, elsimítottam a tetejét.  1 -2  órára hűtőbe raktam dermedni, utána szeleteltem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése