2019. március 1., péntek

Tökmagos- napraforgómagos pogácsa

Hozzávalók:

 60 dkg liszt, 1 csapott evőkanál só, 3 dkg élesztő, 1 dl tej, 1 teáskanál cukor,  25 dkg vaj, vagy margarin, 2, 5 dl tejföl, 2 tojássárgája, 5 dkg tökmag, 5 dkg napraforgómag + 3- 4 dkg tökmag a tetejére, 1 tojásfehérje a kenéshez.

Elkészítése:

 A tökmagot és a napraforgómagot száraz serpenyőben illatosra pirítotam 1- 2 perc alatt, kihűtöttem, és egy mozsárban összetörtem.
A tejet meglangyosítottam, beleszórtam a cukrot, és a morzsolt élesztőt, hagytam felfutni.
A tálba szitáltam a lisztet, belekevertem a sót, elmorzsoltam a margarinnal, hozzáadtam a tejfölt, a tojássárgákat, a felfuttatott élesztőt, és a tört tökmagot, napraforgómagot.
A tésztát összegyúrtam, letakartam és meleg helyen kb 1 óra alatt megkelesztettem.

A megkelt tésztát lisztezett felületen fél- 1 cm vastagra kinyújtottam, majd kb. 3 cm-s átmérőjű szaggatóval kiszaggattam.
Sütőpapírral fedett sütőlemezre raktam 36 db-ot, a tetejüket lekentem tojásfehérjével, és a tetejükre tettem 1 tökmagot.
A sütőt előmelegítettem 220 fokra, addig a pogácsák még keltek, majd beraktam a sütőbe, és kb. 15 perc alatt ki is sült az első tepsi.
Utánna kisütöttem a többi pogácsát is. Összesen nekem 77 db sült ki.



Forrás: Nők Lapja Konyha Desszert különszáma.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése