2019. március 4., hétfő

Képviselőfánk

Hozzávalók:

a tésztához:  1 dl víz, 10 dkg finomliszt, 10 dkg vaj, 3 db tojás, csipet só, 1 mokkáskanál kristálycukor.

a krémhez: 4 dl tej, 4 dkg vaníliás pudingpor, 2 db tojás, 4 evőkanál kristálycukor.

Elkészítése:

 A krémhez a tejet a pudingporral a két kanál cukorral, és a két tojássárgájával sűrűre főztem.
 A tojásfehérjéket 1 kanál cukorral keményre felvertem, majd a picit kihűlt pudinghoz kevertem, és a tészta elkészültéig a hűtőbe raktam. / Aki több krémmel szeretné tölteni az duplázza meg a krém hozzávalóit/

 Egy kisebb lábosba tettem a vizet a sót,  a cukrot  és a vajat, forrásig melegítettem, vagyis addig míg a vaj is elolvadt benne.
Fokozatosan hozzákevertem a lisztet, és addig kevertem míg a tészta el nem vált a lábos falától.
 Levettem a tűzről, picit vártam amíg kihűlt, majd fokozatosan belekevertem a tojásokat.
  A mikor már szép fényes akkor kész van.
 Habzsákba töltöttem, majd kisgombocókat nyomtam egy sütőpapírral fedett sütőlemezre.
 / Persze lehet nagyobbakat is készíteni, de én jobban szeretem a kisebbeket.

 180 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem, majd még 15 percet sültek 150 fokon.
 A sütőben hagytam még őket kb. fél órára. / Sütés közben nem szabad kinyítni a sütőajtót, mert a fánkok különben összeesnek.
 Mikor kihűltek,  a fánkokat félbe vágtam és a krémmel megtöltöttem őket.
Tejszint is tehetünk rá ahhoz 2 dl tejszínt kemény habbá kell verni 1 habfixálóval, és a krémmel megtöltött fánkokra kell adagolni.

Forrás: Cookpad.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése