2018. december 27., csütörtök

Mézes puszedli lekvárral töltve

Hozzávalók:

  15 dkg vaj - vagy margarin, 15 dkg porcukor, 50 dkg teljeskiörlésű liszt, 1 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál fahéj, 2 db nagy tojás, 4 evőkanál méz.
a kenéshez : 1 kisebb tojás.
 a töltéshez: keményebb szilvalekvár.
 a mártáshoz: 2 nagy tojásfehérje, 30 dkg kristálycukor.

Elkészítése:

 A vajat a porcukrot, lisztet, fahéjat, és a szódabikarbónát összedolgoztam.
 A mézet, a tojást összekevertem, és hozzáadtam a lisztes keverékhez, jól összegyúrtam.
 A hűtőben fél órát pihentettem.

Lisztezett felületen kb. 3 mm vékonyra kinyújtottam.
Három és négy cm-s kiszúrókkal köröket szúrtam ki a tésztából.
A lényeg hogy párosával kell készíteni, mert lesz egy alja és teteje is a puszedlinek.
A kisebb körre 1 teáskanál szilvalekvárt tettem, a nagyobb körrel befedtem, és összenyomkodtam puszedli formára. Az összes kört  megtöltöttem, és formáztam.

Egy sütőpapirral fedett sütőlemezre rakosgattam őket, és az oldalukat lekentem a felvert tojással.
Előmmelegített 180 fokos sütőben kb. 6- 7 perc alatt kisült.

Elkészítettem a mázat : a 2  fehérjét elkevertem a cukorral, és vízgőz felett melegítettem.
Mikor már kevesbé érezni a masszában a cukorkristályokat elkészült.
Ha már kihűltek a puszedlik megkentem őket a mázzal, több órás száradás kell neki.

Nekem ez a fajta máz nem ízlett annyira, inkább maradok a megszokott, kipróbált mázamnál.
Az elkészítése: 3 tojásfehérjét 25 dkg porcukorral vízgőz felett forrásig jól összekevertem, és ezzel bevonni a puszedliket.

Forrás: Cookpad







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése