2018. december 30., vasárnap

Gesztenyés álom torta

Hozzávalók:

  a gesztenye alaphoz: 25 dkg gesztenyepüré, 15 dkg darált keksz, 8 dkg vaj, 5 dkg porcukor.
  a vanília réteghez: 2 csomag vanília pudingpor, 8 dl tej, 15 dkg vaj, 20 dkg porcukor.

 a babapiskóta réteghez: 1 csomag babapiskóta, 1 dl kévé, 1 dl tej, 1 teáskanál rum aroma, 1 evőkanál cukor.
 a tetejére: 5 dl habtejszín, 2 csomag habfixáló, 1 csomag vaníliás cukor.
 díszítésnek én most karácsonyra ezüst cukorgyönggyel, és hópihével szórtam meg, de lehet díszíteni kakaóporral, vagy más dekorral.

Elkészítése:

 A két pudingport elkevertem a tejjel, és folyamatos keveréssel sűrűre főztem. Hűvös helyre tettem hűlni.
A darált kekszet összekevertem a vajjal, a cukorral, és az előzőleg villával összetört gesztenyepürével.
Sütőpapírral kibéleltem egy 26 cm-s tortaformát, és egyenletesen belesimítottam a gesztenyés morzsát.
A 15 dkg vajat a 20 dkg porcukorral krémesre kikevertem, majd a langyosra hűlt pudinggal is jól átkevertem.

A tejeskávét elkészítettem, beletettem a rumaromát.
A gesztenyealapra felkentem a puding felét,majd a tejeskávéban megmártott babapiskótákat sorban ráhelyeztem./ a csomag babapiskótából maradt, nem kell az összeset felhasználni/
A maradék pudinggal befedtem.

A habfixálót, és a vaníliáscukrot elkevertem a keményre felverttejszínhabbal.
Egy habzsákot megtöltöttem habbal, a többit rákentem a tortára.
Éjszakára betettem a hűtőbe.

Másnap levettem a csatos formát, és a habzsákba félretett habtejszínnel kidíszítettem a tortát.
Cukorgyönggyel, és hópihével szórtam még meg.

Forrás: Cookpad: Lajos Moncsi receptje nyomán.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése