2018. december 28., péntek

Gesztenyés - meggyes zserbó

Hozzávalók:

  a tésztához: 50 dkg liszt, csipet só, 20 dkg vaj - vagy margarin, 1, 5 dl  hideg tej, 1 dkg friss élesztő, 5 dkg porcukor, 2 tojássárgája.

 a töltelékhez: 75 dkg gesztenyemassza, 20 dkg magozott meggybefőtt.
 a díszítéshez: 10 dkg étcsokoládé, 1 evőkanál étolaj.

Elkészítése:

  A tésztához a lisztet, sót, puha vajat/margarint kissé elmorzsoltam. A hideg tejben feloldott élesztőt, a cukrot, a tojássárgákat is a lisztes részhez adtam, és sima tésztává gyúrtam.
 Három egyenlő részre osztottam, majd hűtőszekrényben letakarva 20 percet pihentettem.

A töltelékhez a gesztenyemasszát kevés meggylével kenhető masszává puhítottam, majd beleforgattam a meggyet.

A tésztát kivettem a hűtőből, és az egyik tésztagombócot lisztezet felületen 20 x 30 cm-s téglalappá kinyújtottam. Sütőpappírral fedett sütőlemezre helyeztem, majd megkentem a gesztenyetöltelék felével, amit egy újabb kinyújtott tésztalappal befedtem, majd a töltelék másik felét is rákentem.
Végül befedtem az utolsó tésztalappal.

Villával megszúrkáltam, és letakarva 30 percet pihentettem.
160 fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Mikor kihűlt, a mikróban a  csokoládét összeolvasztottam az étolajjal, és rákentem a tészta tetejére.
Hagytam megdermedni, és csak utána szeleteltem fel.

Forrás: Nők Lapja Konyha 20015


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése