2018. december 29., szombat

Mákos szaloncukor

Hozzávalók:


a tésztához: 25 dkg liszt, csipet só, 10 dkg vaj, 8 dkg porcukor, 1 tojás.
a töltelékhez: 5 dkg méz, 2 dkg cukor, fél dl víz, 15 dkg darált mák, 2- 3 evőkanál szilvalekvár.


Elkészítése:


A töltelékhez felforraltam a mézet, a cukrot, és a vizet, leforráztam vele a mákot.
Hagytam hűlni, majd annyi szilvalekvárt adtam hozzá, hogy nyomózsákból jól nyomható legyen.


A tésztához a lisztet, a sót, a vajat, és a porcukrot kissé elmorzsoltam, végül a tojással sima tésztává gyúrtam. Befóliáztam a tésztacipót, és fél órára beraktam a hűtőbe.


Lisztezett felületen 2- 3 mm vastag 60 x 36 cm-s téglaláppá nyújtottam, majd 6x 6 cm-s négyzetekre vágtam.
A négyzetek közepére cseresznyényi halmokat nyomtam a habzsákba töltött máktöltelékből.
Feltekertem, a két végét 2 cm mélyen bevágtam késsel, és szaloncukor formára össecsippentettem.


A darabokat sütőpapírral fedett sütőlemezre tettem, majd 170 fokra előmelegített sütőben 10- 12 perc alatt készre sütöttem. Porcukorral megszórtam.


A darabokat sütőpapírral fedett sütőlemezre tettem, majd 170 fokra előmelegített sütőben 10- 12 perc alatt készre sütöttem. Porcukorral megszórtam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése