2018. szeptember 19., szerda

Körtés frangipán pite

Hozzávalók

 a tésztához: 20 dkg omlós liszt, 12, 5 dkg hideg vaj, 5 dkg kristálycukor, csipetnyi só, 1 teáskanál sütőpor.

 a töltelékhez: 10 dkg  hántolt darált mandula, 10 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 púpozott evőkanál liszt,
                        2 tojás, 3 db körte.

Elkészítése:

 A tészta hozzávalóit először morzsalékosra dolgoztam, majd jól összegyúrtam.
 Lisztezett deszkára borítottam, kinyújtottam, majd egy vajjal kikent, lisztezett 26 cm-s piteformába egyengettem, villával megszúrkáltam. Fóliával letakartam, és 1 órára a hütőbe helyeztem.

Elkészítettem a tölteléket, a darált mandulát elvegyítettem a porcukorral, a liszttel, majd hozzákevertem a puha vajat, és egyenként a tojásokat. Sűrű, de még kenhető masszát kell hogy kapjunk. Tettszés szerint lehet még ízesíteni rumaromával, mandulaaromával, vaníliával.

A tölteléket rásimítottam a tésztára, a tetejét kiraktam körteszeletekkel.
150 fokra előmelegített sütőben, légkeverésen közel 1 órát sütöttem.

Forrás: http://fincsi.hu/2017/02/15/kortes-frangipan-torta/








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése