2018. szeptember 16., vasárnap

Ribizlis túrós - ricottás reszelt sütemény

Hozzávalók:

  30 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 1 evőkanál kakaópor, 20 dkg vaj vagy margarin, 1 tojás.

a krémhez: 25 dkg túró, 25 dkg ricotta, / persze lehet 50 dkg túró, vagy 50 dkg ricotta is/
                   15 dkg kristálycukor, 2 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 1 evőkanál búzadara,
                    30 dkg ribizli / most fagyasztott, de lehet meggyel is készíteni/

Elkészítése:

  A lisztet a porcukorral, a kakaóporral, és a vajjal összemorzsoltam, majd a tojást hozzáadva tésztává gyúrtam. A tésztát megfeleztem, az egyik felét kinyújtottam kb 35 x 40 cm-s téglalappá, és egy sütőpapírral kibélelt 35 x 38 cm-s sütőformába helyeztem.
 A másik felét összegyúrtam, kilapítottam, és beraktam a fagyasztóba dermedni legalább 1 órára.

A krémhez a túrót, ricottát elkevertem a cukorral, vaníliás cukorral, tojással, és a búzadarával, majd a kinyújtott lapra kentem, a ribizlit rászórtam.
 A fagyasztóból kivett tésztát a töltelék tetejére reszeltem, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 50 perc alatt megsütöttem. Díszítésként porcukrot szórtam a tetejére.

Forrás: Nők Lapja Konyha 2014 júniusi száma.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése