2018. május 7., hétfő

Hokkaidó kalács

Hozzávalók:

a tésztához:  60 dkg liszt, 2 dl tej, 2 dl tejszín, 1 tojás, 10 dkg kristálycukor,  3 dkg élesztő, csipet só.
a kakaós részhez: 3 csapott evőkanál sötét kakaópor, 4 evőkanál hideg víz.
a kenéshez: 1  felvert tojás

Elkészítése:

 A tejet felmelegítettem 1 evőkanál cukorral, az élesztőt beleraktam, és felfuttattam pár perc alatt.
 A lisztet egy nagyobb tálba szitáltam, beletettem a sót, a cukrot, a tojást, a tejszínt végül a felfuttatott élesztővel kidagasztottam. / Ha szűkséges pici lisztet adhatunk hozzá/ Szép sima, lágy ruganyos tésztát kell kapjunk.

Kettéosztottam, az egyikbe tettem a vizzel elkevert kakaóport, amível alaposan összegyúrtam.
Két külön tálban konyharuhával letakarva 1 órát kelesztettem.
Ha megkelt a tészta, mindkettőt 4 - 4 részre osztottam/ én mérlegen mértem meg őket, hogy egyformák legyenek/
Kinyújtottam előbb egy sima, majd egy kakaóst hosszú csíkokra.
A kakaóst a simára fektettem, és feltekertem. Igy jártam el minden tésztadarabbal is.

Sütőpapírral bélelt kenyérformába tettem egymás mellé őket, és hagytam hogy 30 perc alatt a duplájára keljenek.
Mikor megkeltek a felvert tojással lekentem a tetejüket.
180 fokra előmelegített sütőben 40- 50 perc alatt megsültek.
/ 15 perc utá célszerű letakarni a tetejüket alufóliával, hogy ne égjen meg/

Forrás: Cookpad: Antukné ildikó receptje nyomán.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése