2018. május 2., szerda

Meggyes - mandulás pite

Hozzávalók:

  a tésztához: 20 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 10 dkg darált mandula, fél csomag sütőpor, 20 dkg vaj,
                       1 tojássárgája.

 a töltelékhez: 50 dkg magozott meggy, / most fagyasztott, és kiolvasztott meggyet használtam./
                        6 dkg darált mandula, csipet őrölt fahéj, 4 dkg kristálycukor, 1 zacskó vaníliás cukor,
                        5 dkg szeletelt mandula.

Elkészítése:

  A lisztet, a porcukrot, a mandulát, és a sütőport egy mély tálban összekevertem, a hideg vajjal elmorzsoltam, majd hozzáadtam a tojássárgáját.Gyors mozdulatokkal tésztává gyúrtam, majd elfeleztem.
 A tészta egyik felét lisztezett felületen kinyújtottam, és egy vajjal kikent liszttel megszórt 26 cm-s pitefomába igazítottam úgy hogy a széleire is jutott.
A másik felét folpackba csomagoltam, és a hűtőbe tettem.
A töltelék hozzávalóit összekevertem, / a meggyet lecsöpögtettem /szétterítettem a linzeralapon.
A maradék tésztát lereszeltem egy nagylyukú reszelőn, rászórtam a pite tetejére a szeletelt mandulával együtt.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsült.

Forrás: Nők Lapja Koonyha Desszert különszáma.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése