2018. május 6., vasárnap

Meggyes tejfölös kocka

Elkészítése:

  a tésztához: 25 dkg tönkölybúza fehérliszt, fél csomag sütőpor, csipetnyi só, 2 dl tej, 13 dkg puha vaj, 12 dkg kristálycukor, 2 db tojás, kb. 50 - 60 dkg  magozott meggy. / én most fagyasztott meggyet használtam/

  a tetejére: 1 nagy doboz tejföl, /450g/ 2 db tojás, 5 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor.

Elkészítése:

  A lisztet egy tálba szitáltam, hozzáadtam a sütőport, a sót, elkevertem.
  A vajat a cukorral mixerrel habosra kevertem, egyenként hozzáadtam a tojásokat is, és simára kevertem. A sütőporos lisztet apránként a tojásos masszához adagoltam, és hozzáöntöttem a tejet is, majd alaposan kikevertem a tésztát.

A masszát sütőpapírral bélelt 30 x 20 cm-s tepsibe öntöttem, elegyengettem.
A  kiolvasztott meggyet lecsöpögtettem, és meghempergettem egy kevéske lisztben, majd a tészta tetején egyenletesen eloszlattam.

A tejfölt a tojásokat, és a cukrot kikevertem, és a meggy tetejére csurgattam, elsimítottam.
180 fokra / légkeverésen /előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt szép aranybarnára sütöttem.
Hidegen szeleteltem fel.

Forrás: http://fincsi.hu/2017/02/13/meggyes-tejfolos-kocka/







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése