2017. augusztus 31., csütörtök

Túrós gyümölcsös szelet

Hozzávalók:

  a tésztához: 12, 5 dkg liszt, 12, 5 dkg porcukor, 1db vaníliás cukor, 4 nagyobb tojás, 5 dkg vaj, 5 dkg étcsokoládé, 1 teáskanál sütőpor, csipet só.

  a krémhez: 50 dkg túró, 15 dkg porcukor, 2 db  vaníliás cukor, 1 csomag  vaníliás pudingpor, 2 dl víz, fél citrom leve, 2 dl tejszín, 1 dkg porzselatin, + 0,5 dl víz.

   a gyümölcsös zselatinos részhez:  15  dkg szeder, 2 nektarin, / vagy akármilyen más gyümölcs, amilyet szeretnénk rárakni./ 1 csomag piros tortazselé, vagy színtelen.

Elkészítése:

   A vajat a csokoládéval egy tányérban összeolvasztottam a mikróban.
   A keverőtálba tettem a porcukrot, vaníliás cukrot, csipet sót, és az egész  tojásokkal habosra kfelvertem egy mixerrel.
 Mikor már jó habos lett beleöntöttem a csokoládés vajat.
 Végül a  liszttel elkevert sütőport is beleszitáltam, és óvatosan belekevertem.
  Sütőpapírral kibélelt 35 x 35 cm-s tepsibe simítottam a masszát.
 Előmelegített sütőben közepes hőfokon 20- 25 perc alatt megsütöttem.

  A pudingport simára kevertem a vízzel, majd állandó keverés mellett sűrűre főztem, hagytam kihűlni.
 A túrót villával összetörtem, hozzáadtam a citromlevet.
 A 0, 5 dl vizet forrásig melegítettem, beleszórtam a zselatint, és addig kevertem míg teljesen fel nem oldódott. Ezután hozzákevertem a túrós keverékhez.
 A kihűlt pudingport mixerrel kicsit átkevertem, majd a túróhoz kevertem.

 A tejszínhabot keményre felvertem, majd fakanállal több részletben hozzáadtam a túrós keverékhez.
 A kihűlt piskótára egyenletesen  rákentem, majd fél órára hűtőbe raktam dermedni.

 A nektarint vékonyan felszeleteltem, a nagyobb szedreket kettévágtam.
 Dermedés után kivettem a hűtőből a sütit, és elhelyeztem rajta a gyümölcsöket.
 A tortazselét a tasakon levő utasítás szerint elkészítettem,és egy negyedórás dermedés után a gyümölcsökre kanalaztam, majd újra hűtőbe raktam.
 Egy óra múltán már lehetett is szeletelni.

Forrás: http://gizi-receptjei.blogspot.hu/2017/08/turos-gyumolcsos-szelet.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése