2016. december 10., szombat

Kakaós - erdei gyümölcsös asszonykonty

Hozzávalók:

  a tésztához: 30 dkg liszt, 2 dkg élesztő, 1 , 5 dl tej, 2 tojássárgája, 1 evőkanál cukor, 2 evőkanál kakaópor - a színezéshez,  3 dkg olvasztott vaj, csipet só.

  a töltelékhez: 20 dkg erdei gyümölcs keverék, / most fagyasztott/ 8 dkg cukor, 1 csomag főzős vaníliás pudingpor, 1 dl víz.
                     

Elkészítése:

  A cukrot belekevertem a langyos tejbe, hozzáadtam az élesztőt, majd hagytam felfutni.
  Egy tálban összemorzsoltam a lisztet, sót, a porcukrot, és a vajat, hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, és a tojások sárgáját, majd alaposan kidolgoztam.
 Kettéválasztottam, és tészta egyik felét megszíneztem a kakaóporral.
 Két cipót formáltam, meleg helyre tettem, és a duplájára kelesztettem őket.

Míg kelt a tészta addig elkészítettem a tölteléket.
A cukrot és az erdei gyümölcskeveréket félig kiolvasztottam, egy kis lábosban felfőztem, gyakran kevergetve, hogy ne kapjon le.
Simára kevertem a pudingport a vízzel, és besűrítettem vele a felfőzött gyümölcspépet, hagytam kihűlni.
Mikor már megkeltek a tészták először a kakaós gombócot  nyújtottam ki lisztezett felületen kb. 30 x 30 cm méretűre.
A fehér cipót szintén kinyújtottam, megkentem vízzel, a másik lapot ráborítottam, a gyümölcsös pépet rákentem,és szorosan feltekertem.
 A rúdból 2 cm széles karikákat vágtam egy éles késsel, sütőpapírral fedett tepsire rakosgattam őket, egymástól kellő távolságra, mert kelés, sütés közben megnőnek.
Langyos helyen még 15 percig keltek, majd 175 fokos sütőben 25 -30 perc alatt megsültek.
Nekem 14 db sült ki.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése