2016. december 12., hétfő

Epres kuglóf

Hozzávalók:

 40 dkg liszt + a formához, nyújtáshoz,  8 dkg vaj + a formához, csipet só, 2 dl tej, 8 dkg porcukor,
  3 dkg élesztő, 2 tojássárgája, 30 dkg eperlekvár, 20 dkg eper, porcukor a díszítéshez.

Elkészítése:

  A tésztához elmorzsoltam a lágy vajat a liszttel, és a sóval. A tejet meglangyosítottam a porcukorral felfuttattam benne a morzsolt élesztőt. Az élesztős részt, a két tojássárgáját a lisztes részhez adtam, majd sima fényes tésztává dagasztottam. Letakarva 30 percig kelesztettem szobahőmérsékleten.

  Egy nagyobb kuglófformát kivajaztam, kiliszteztem.
  A megkelt tésztát lisztezett felületen pár mozdulattal átgyúrtam, majd kb. 30 x 40 cm -s téglalappá nyújtottam. Hosszában 3- 4 csíkban eperlekvárt kanalaztam rá, és elterítettem rajta az eperszemeket. /Most fagyasztott, kiolvasztott epret használtam/
Nem túl szorosan feltekertem a tésztát, majd az előkészített formába hajtottam.
Letakarva további 30 percet kelesztettem, és 160 fokra előmelegített sütőben 1 óra alatt készre sütöttem. Tálalás előtt porcukorral meghintettem.

Forrás: Nők Lapja Konyha Desszert különszáma.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése