2016. december 14., szerda

Csokoládés meggyes kalács

Hozzávalók:

  a tésztához: 7, 5 dkg vaj, 27 dkg liszt, csipet só, 60 ml tej, 5 dkg porcukor, 1, 5 dkg élesztő,
                       1 tojás.

  a krémhez: 7 dkg étcsokoládé, 5 dkg vaj, 3 dkg porcukor, 1 evőkanál kakaópor, 1 kávéskanál fahéj,
                      15 dkg magozott meggy.

Elkészítése:

  A tésztához a vajat elmorzsoltam a liszttel, és a sóval. A tejet meglangyosítottam a porcukorral, felfuttattam benne az élesztőt. Az élesztős részt a lisztes részhez adtam, és a tojással sima tésztává gyúrtam össze. 30 percig letakarva szobahőmérsékleten kelesztettem.

  A töltelékhez, mikróban egy  mély tányérban a csokoládét a vajjal összeolvasztottam, majd mikor kicsit kihűlt belekevertem a fahéjjal, és kakaóporral elegyített porcukrot.

  A megkelt tésztát lisztezett felületen  30 x 40 cm- s téglalappá nyújtottam, megkentem a csokoládés töltelékkel, megszórtam a meggyel, majd szorosan feltekertem mint a bejglit.
  Hosszában félbevágtam, majd a két részt összefontam egymással.
Sütőpapírral bélelt kenyérformába raktam, és egy órát letakarva kelesztettem, majd 180 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsütöttem.

Forrás: Nők Lapja Konyha júniusi száma.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése