2014. július 25., péntek

Meggyes- mákos rácsos pite

Hozzávalók:

a tésztához:
    50 dkg finomliszt, 1 mokkáskanál só, 3 evőkanál porcukor, fél csomag sütőpor, 25 dkg hideg vaj, 2 tojássárgája, 2 evőkanál tejföl.

a meggyes  töltelékhez:
    1kg meggy kimagozva, 1 mokkáskanál fahéj, 3-4 evőkanál kristálycukor, 1 csomag vaniliás pudingpor.

 a mákos töltelékhez:
    20 dkg őrölt mák, 10 dkg kristálycukor, 1 alma, 2 evőkanál étkezési keményítő, 2 tojásfehérje.

Elkészítése:

   Egy mélyebb tálba öntöttem a lisztet, sót, porcukrot, és sütőport.  A  kockákra vágott vajjal elkezdtem összedolgozni, majd hozzáadtam a 2 tojássárgáját, tejfölt, és könnyen kezelhető tésztává gyúrtam össze. 30 percre a hűtőbe raktam pihenni.

 A kimagozott meggyet lecsepegtettem, kissé ki is nyomkodtam, a levét felfogtam.
 A kinyert mennyiséghez még vizet öntöttem, így lett 3 dl, és elkevertem a pudingporral.
 Tűzre tettem, és besűrítettem. Hozzáadtam a cukrot, fahéjat, majd beleforgattam a meggyet is.
  Félre raktam hűlni.

A mákos töltelékhez a mákot, az étkezési keményítőt, és cukor felét összekevertem, hozzáadtam az előzőleg lereszelt almát is.
A tojások fehérjét a maradék cukorral keményre vertem, és óvatosan a mákba forgattam.
 Egy 28 x 38 cm- s tepsibe sütőpapírt vágtam, a tészta kétharmadát, a tepsi méretére nyújtottam, és beleterítettem.
 Rásimítottam a máktölteléket, majd a pudingos meggyet is.
 A maradék tésztát is kinyújtottam, és 1 cm- s széles csíkokra vágtam, és rácsot készítettem belőle a tészta tetejére.
 Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 35- 40 perc alatt megsütöttem.

  Forrás: www.limarapeksege.blogspot.com

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése