2014. március 18., kedd

Erzsike túrósa


Hozzávalók:

    a tésztához: 25 dkg finomliszt, 15 dkg porcukor, 2 tojás, 5 dkg vaj, fél csomag sütőpor,
                          fél csomag szalakáli.

   a krémhez: 20 dkg xilit, / vagy 25 dkg porcukor / 20 dkg vaj, 50 dkg túró, 1 teáskanál vaniliaaroma.

Elkészítése:

   A tésztához a hozzávalókat összegyúrtam, három részre osztottam, és az egyiket kinyújtottam.
       Alaposan lisztezni kellett a nyújtódeszkát, és a tésztát is, nem volt könnyű a sütőpapírral borított sütőlemezre is tenni. / Ezért egyszerübb a sütőpapiron kinyújtani a tésztalapokat. /
 Előmelegített sütőben közepes hőfokon pár perc alatt meg is sült.
   Utánna következett a második, majd a harmadik lap sütése is.

A krémhez a vajat kikevertem a xilittel, hozzáadtam az áttört túrót, vanilia aromát, és ismét jól átkevertem.
   Az első lapra raktam a krém felét, a másodikra a maradékot.  A tetejét porcukorral díszítettem.
     Egy napig pihentettem, ennyi kell neki, hogy a lapok megpuhuljanak.

    Forrás:http://www.sherpakonyhaja.blogspot.hu

       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése