2012. október 16., kedd

Trüffeltorta

Férjem születésnapjára készült ez a finom csokis torta.

Hozzávalók:

a tésztához:   8 tojás, 4 evőkanál víz, 11 evőkanál kristálycukor, 10 evőkanál liszt, fél csomag sütőpor, 2 evőkanál kakaópor, 50 ml étolaj, csipet só.

a krémhez: fél liter tejszín ,/ Hulala/ 20 dkg étcsokoládé, kevés alkohol / pl. whisky, rum./

díszítéshez: 2 dl tejszín / Hulala/

Elkészítés:

a tojásokat kettéválasztottam, a tojásfehérjéket keményre felvertem, egy magasfalú tálban robotgéppel. A cukrot  tojássárgákkal alaposan kikevertem, hozzáadtam a liszttel elkevert sütőport, kakaóport, csipet sót, majd a vizet, és az étolajat. Végül a tojáshabot is óvatosan hozzákevertem. Két részletben sütöttem meg, vagyis a massza felét beleöntöttem egy sütőpapírral bélelt 26 cm -es sütőformába. kb. 20 perc sütés után, kiemeltem a formából, és a maradék masszát is megsütöttem.

  literes fazékba beleöntöttem a tejszínt, mikor már eléggé meleg lett  beletördeltem a csokit , és felolvasztottam benne.

Egész éjszaka  hűtőben pihentettem, majd másnap beleöntöttem az alkoholt, és felvertem géppel.

 A tortalapokat kettévágtam, igy máris négy lapot kaptam. Egyenként megkentem a lapokat krémmel, végül 2 dl tejszínt keményre felvertem, és díszítettem a tortát.

Forrás: beccaesasutik.blogspot.hu



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése