2012. június 1., péntek

Egyszerű kifli

Szeminél tetszett meg ez a kifli recept, kis variálással én igy készítettem el.
  Hozzávalók:


35dkg Bl 80-as liszt, 2 dkg élesztő, 1 dl langyos tej, 1 dl langyos víz, 2 ,5 dkg puha vaj, 1 evőkanál olíva olaj, 1,5 teáskanál só, 1 teáskanál cukor.
 A tetejére: 1 felvert tojás, 5 dkg reszelt sajt.


Elkészítés:


  A hozzávalókból kellemesen lágy tésztát gyúrtam, letakarva 50 percet kelesztettem. Lisztezett gyúrótáblán vékonyra kinyújtottam, és 8 db háromszöget vágtam ki belőle. A tésztaháromszögekre fél szelet tarjás szalámit, kis sajtdarabot raktam, egyenként kifli alakúra hajtogattam őket.


Sütőpapírral bélelt sütőlemzre rakosgattam a kifliket, és újból 50 percig pihentettem letakarva. Végül 1 felvert tojással lekentem a kifliket, kis reszelt sajttal megszórtam, és előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb.30 perc alatt kisütőttem a nagyon finom kifliket.



2 megjegyzés:

  1. Finomnak néz ki! Másnapra is puha maradt (vagy még aznap elfogyott:-))?

    VálaszTörlés
  2. Este még a maradékot megették a lányok. Másnapra is valószínüleg puha marad, de majd legközelebb többet sütök, és kiderül milyen másnaposan.

    VálaszTörlés