2011. június 17., péntek

Habos cseresznyés lepény

Hozzávalók:

 a tésztához:
 2 dkg élesztő, 1 teáskanál kristálycukor, 1/2 dl tej, 40 dkg  liszt, 20 dkg margarin, 6 db tojássárgája.

 a habhoz: 6 db tojásfehérje, 30 dkg kristálycukor, 10 dkg darált dió, 80 dkg cseresznye.

Elkészítése:
 Az élesztőt a cukorral a meglangyosított tejben felfuttattam. A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, hozzáadtam a tojássárgákat, és a felfuttatott élesztőt. Összegyúrtam, és cipót formáltam belőle , fél óráig pihentettem.
Kisujjnyi vastagságúra kinyújtottam ,sütőpappírral bélelt 42  x 32 cm- s tepsibe terítettem, és villával megszurkáltam .Közepes hőfokon félig megsütöttem kb. 15 perc alatt.
 A tojásfehérjéket az apránként hozzáadott kristálycukorral kemény habbá vertem . A félig megsült tésztára szórtam a meggyet, és a diót, majd rásimítottam a tojáshabot. Langyos sütőben addig sütöttem , míg a hab szép világosra nem sült.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése