2022. január 31., hétfő

Almás - diós fánk

 Hozzávalók:

a tésztához: 1, 5 dkg élesztő, 1, 5 dl tej, 2, 5 dkg porcukor + a szóráshoz, 2 tojássárgája, 

2 dkg olvasztott vaj, 0, 5 dl rum, 25 dkg liszt.

a töltelékhez: 1 nagy alma, 2 evőkanál barna cukor, 1 kávéskanál őrölt fahéj, 1 citrom leve, 

3 evőkanál darált dió.

Elkészítése:

Az élesztőt langyos tejbe morzsoltam, 1 teáskanál cukorral, és felfuttattam.

A maradék cukrot simára kevertem a 2 tojássárgájával, az olvasztott vajjal.

Hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, a rumot, csipet sót, a lisztet, majd robotgéppel kidagasztottam a tésztát. Letakarva  langyos helyen kb. 1 órát hagytam kelni.

A töltelékhez az almát meghámoztam, a húsát lereszeltem.

Egy kis serpenyőben a barna cukrot  állandó keverés mellett felolvasztottam, majd hozzáadtam az almát, megszórtam őrölt fahéjjal, ráfacsartam a citrom levét, és puhára pároltam. Hagytam kihűlni, majd egy szűrőben lecsepegtettem, mert még maradt nekem sok leve. Utána a darált diót kevertem hozzá.

A megkelt tésztát lisztezett felületen vékonyra  kinyújtottam. Kiszaggattam belőle 30 db kb. 6 cm-s korongot. A felére egy - egy kis kupacot tettem az almás diós töltelékből, majd egy másik tésztakoronggal leborítottam, és jól lenyomkodtam a szélüket, kicsit megformáztam.

Felforrósítottam az olajat, és közepes tűznél 1- 2 perc alatt megsütöttem a fánkok egyik oldalát, majd megfordítottam, és a másik oldalát is megsütöttem. Konyhai papírtőrlőre szedtem ki, lecsepegtettem, és még forrón megszórtam porcukorral.

Forrás: Blikk Nők Konyha 2020 februári számából.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése