2022. január 30., vasárnap

Túrós - pudingos rácsos pite /Dia Wellness módra is/

 Hozzávalók:

a tésztához: 25 dkg sima liszt, vagy / Dia Wellness sütőliszt/ 12 dkg vaj, 1 tojássárgája, 1 sütőpor,  5 dkg kristálycukor, vagy / 1 dkg Dia Wellness négyszeres édesítő/ tej kb. 30 ml annyi amennyit a tészta felvesz. 

a pudingos töltelékhez: 1 vaníliás pudingport, 5 dkg kristálycukorral vagy / 2, 5 dkg Dia Wellness négyszeres édesítővel/ 3, 5 dl tejben sűrű pudinggá főzöm. Hagyom langyosra hűlni.

a túrós töltelékhez: fél kg túró, 1 tojássárgája, 1 citrom reszelt héja, 10 dkg porcukor, vagy/ 2, 5 dkg Dia Wellness négyszeres édesítő/

A maradék 2 tojásfehérjét kemény habbá vertem, és a túró töltelékbe óvatosan belekevertem.

A tésztát 2/3 és 1/3 arányban ketté vettem. A nagyobb tésztát kinyújtottam, és egy 30 x 20 cm-s sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem. /Pont csak egy lapot kell beletenni, az oldalakra már nem kell./

Először a túrós tölteléket kanalaztam rá, majd a pudingot simítottam el rajta.

Végül a maradék tésztából rudakat sodortam, és berácsoztam vele a süti tetejét.

Előmelegített 175 fokos sütőben kb. 40- 45 perc alatt kisült. Rá kell nézni, és fóliával le kell takarni ha a rácsok el kezdenek barnulni. Porcukorral lehet díszíteni a tetejét.

Forrás: Szabados Ágnes receptje nyomán.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése