2021. július 28., szerda

Diós ribizlizselés kocka

 Hozzávalók: 

a tésztához:  25 dkg liszt, vagy / 15 dkg DW zéró6 liszt, 10 dkg DW sütőliszt,/ fél teáskanál szódabikarbóna, 1 citrom reszelt héja, 12 dkg kristálycukor, vagy  / 2 dkg DW négyszeres édesítő/ 10 dkg vaj, 2 tojássárgája.

a töltelékhez: 20 dkg ribizlizselé, vagy meggylekvár.

a habhoz: 2 tojásfehérje, 15 dkg kristálycukor, vagy /3 dkg DW négyszeres édesítő/ 20 dkg darált dió.

Elkészítése:

 A tésztához a lisztbe kevertem a szódabikarbónát, hozzáadtam a cukrot, a reszelt citrom héját.

A vajjal és a 2 tojássárgájával alaposan összegyúrtam.

Mikor a tészta összeállt, lisztezett felületen kinyújtottam és egy 20 x 30 cm-s sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem, kézzel még segítettem formára igazítani.

Előmelegített 180 fokos sütőbe toltam, és 15 perc alatt elősütöttem.

Amikor kész lett kivettem a sütőből, és megkentem ribizlizselével.

A habhoz a tojásfehérjéket elkezdtem felverni, majd hozzáadtam a cukrot, és kemény habbá vertem.

Óvatosan hozzáforgattam a darált diót, és a ribizlizselére simítottam.

Visszatettem a sütőbe és további 10 -12 percig sütöttem. / Mikor már kicsit elkezd barnulni kész/

Forrás: Blikk receptek : Fajcsák Sándorné Judit receptje.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése