2021. július 26., hétfő

Túrós málnás pite

 Hozzávalók:

a tésztához: 12, 5 dkg liszt, 1 evőkanál kakaópor, 1 teáskanál sütőpor, 5 dkg porcukor, 1 tasak vaníliás cukor, 5 dkg vaj, 1 tojás.

a töltelékhez: 5 dkg vaj, 25 dkg krémes túró, 10 dkg porcukor, 1 tojás, 1 csomag vanília ízű pudingpor, 10 dkg málna.

Elkészítése:

 A lisztet, a kakaót, és a sütőport egy tálba szitáltam. Hozzáadtam a cukrokat a vajat, a tojást, és gyorsan összedolgoztam. Cipóvá formáltam, majd fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe raktam.

A töltelékhez a túrót jól áttörtem a cukorral, hozzáadtam a tojást, a pudingport, és a puha  vajat. 

Habverővel krémesre kevertem. 

A tésztát kivettem a hűtőből, a kétharmadát akkora körlappá nyújtottam hogy ki tudjam vele bélelni a formát, és az oldalára is jusson egy kevés. A maradék tésztát vissza raktam a hűtőbe.

Egy 24 cm-s piteformát sütőpapírral kibéleltem, és a tölteléket belesimítottam. Rászórtam a málnát, kissé belenyomkodtam. A maradék tésztát ráreszeltem a tetejére.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsült.

Forrás: Blikk Nők Konyha





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése