2021. február 11., csütörtök

Fahéjas- mogyoróvajas keksz

 Hozzávalók:

a tésztához : 15 dkg liszt, 1 csipet sütőpor és só, 1 lapos teáskanál őrölt fahéj, 5 dkg nád cukor, 1 teáskanál vanília aroma, 1 tojássárgája, 4 dkg vaj, 10 dkg mogyoróvaj.

a díszítéshez : 1 tojásfehérje, fél evőkanál tej, 5 dkg sótlan földimogyoró, 1- 2 dkg nád cukor, vagy ha van jégcukor.

Elkészítése:

Egy mélyebb tálban  összekevertem a lisztet a sütőporral, a  sóval, a nádcukorral.

Egy másik tálban mixerrel kikevertem a tojássárgáját a vajjal, a mogyoróvajjal, az aromával, és 3 evőkanál hideg vízzel.

A lisztes keveréket hozzáadtam és addig gyúrtam amig sima tésztát nem kaptam.

Lisztezett felületen 3- 4 mm vastagságúra kinyújtottam a tésztát, és 4 cm-s átmérőjű korongokat szaggattam ki belőle.

Sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam 20 db- t.

A díszítéshez a tojásfehérjét felvertem a tejjel, és megkentem vele a korongokat, majd megszórtam őket mogyoróval, valamint cukorral.

Előmelegített 180 fokos sütőben 10- 15 perc alatt kisült az első adag, utána még 16 db -ot sütöttem ki.

Forrás: Blikk Nők 2013 -s adventi száma.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése