2021. február 17., szerda

Zabpelyhes keksz

 Hozzávalók:

12 dkg zabpehely, 18 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, vagy fehér liszt, 7 dkg nádcukor, vagy fehér cukor, 6 dkg kókuszreszelék, 1 teáskanál szódabikarbóna, 12, 5 dkg vaj, 2 evőkanál méz, 4 evőkanál víz, 1 tojás.

Elkészítése:

A száraz hozzávalókat összekevertem. A vajat, mézet, vizet kicsit összemelegítettem, elkevertem.

Amikor kézmeleg lett ráöntöttem a lisztes keverékre,  és egy tojást hozzáadva alaposan összedolgoztam.

Hűtőben két órát pihentettem.

Lisztezett felületen kicsit átgyúrtam, majd 5 mm vastagra elnyújtottam.

Kerek szaggatóval kiszaggattam, és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam a korongokat, két tepsire fért összesen 37 db.

Előmelegített 180 fokos sütőben 20 perc alatt ropogósra sütöttem az első tepsire valót, utána a másodikat.

Forrás: Mokuslekvar. hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése