2021. február 14., vasárnap

Epres, tejszínes joghurt torta

A mai születésnapomra sütöttem ezt a finom epres tortát!

 Hozzávalók:

Egy 5 tojásos piskóta 22 cm -s tortaformában sütve.

A krémhez: 1, 25 dl görög joghurt, 20 dkg eper/ most fagyasztott, kiolvasztott/ 4 dl tejszín, 10 dkg porcukor, 2 púpos teáskanál étkezési zselatin, 1 dl víz.

Elkészítése: 

A piskóta tortát megsütöttem, majd hagytam kihűlni.


A krémhez a joghurtot összekevertem a porcukorral, és az eperrel.

A zselatint belekevertem 1 dl vízbe, és egy kisebb csészében langyosra melegítettem a mikróban.

A joghurtos krémbe kevertem a felolvadt zselatint.

A 4 dl tejszínt keményre felvertem, és hozzáadtam a joghurtos zselatinos krémhez.

Fél órára beraktam a hűtőbe dermedni.

A kihűlt piskóta karikát három felé vágtam fel, az alsó, középső, és felső lapra kentem a krémből plusz az oldalára is.  

A maradékból pedig kidíszítettem a tortát.

Pár óra állás után lehet is szeletelni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése