2020. december 1., kedd

Dán keksz

 Hozzávalók:

   18 dkg omlós sütemény liszt, 7 dkg kristálycukor, 1 csipet só, 1 dl habtejszín / nekem nem kellett ennyi bele, ezért inkább ne öntsük bele az egészet, inkább kevesebbet  adjunk hozzá először /

  10 dkg hideg vaj, 1/2 kávéskanál vaníliaaroma, + a feléhez 1 dkg kakaópor.

Elkészítése:

 A lisztet a sóval, cukorral, elkevertem, belekockáztam a hideg vajat.

 Kissé összegyúrtam, majd elfeleztem a tésztát, a feléhez hozzágyúrtam a kakaóport, a másik feléhez az aromát adtam hozzá és szintén összegyúrtam.

Fóliába csomagoltam , és fél órára hűtőbe raktam őket.



A hűtés után vékonyra kinyújtottam először a világos tésztát, kiszaggattam, és karácsonyi mintájú sütipecséttel díszítettem, majd a kakaós tésztát is kinyújtottam, díszítettem.

Sütőpapírral fedett sütőlemezre helyeztem őket, és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt kisült az első adag.

Forrás: Cookpad: Kalicz- Dóra Mónika receptje nyomán.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése