2020. december 21., hétfő

Gesztenyés - tejszínes csokoládés szelet



 Hozzávalók:

a tésztához:  6 db tojás, 15 dkg kristálycukor, 15 dkg liszt, 3 evőkanál kakaópor, 2 evőkanál tortadara / szerintem elég 1 evőkanálnyi is/, 6 g sütőpor, 1/ 2 dl olvasztott vaj, csipet só.

a csokoládékrémhez: 15 dkg étcsokoládé, 5 dkg vaj, 1 dkg vaníliáscukor, 12, 5 dkg mascarpone, 50 ml habtejszín.

a gesztenyekrémhez: 25 dkg gesztenyemassza, 5 dkg vaj, 12, 5 dkg mascarpone, 2, 5 dl habtejszín, 1 teáskanál rum aroma, vagy sütő rum, 12- 18 db babapiskóta, feketekávé.


Elkészítése: 

 A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét a csipet sóval, cukorral kemény habbá vertem. Egyenként folyamatos keverés mellett hozzáadtam a tojások sárgáját, az olvasztott vajat, végül a száraz hozzávalókat.

Egy 25 x 37 cm-s sütőpapírral kibélelt sütőformába öntöttem a masszát, és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem.

A csokoládét a vajjal a mikróban összeolvasztottam. A mascarponét a vaníliáscukorral kikevertem, hozzáadagoltam a csokoládét, végül pedig a kemény habbá vert tejszínt.

A gesztenyés krémhez a puha gesztenyemasszát a vajjal kikevertem, hozzáadtam a rumot, mascarponét, végül pedig a felvert tejszínhabot.

Az összeállításhoz a piskótát keresztben félbevágtam, az alsó lapon elsimítottam a csokoládékrémet, erre raktam a feketekávéba forgatott babapiskótákat, majd a gesztenyekrémet kentem rá, és a másik lappal befedtem.

Eredetileg a tetejét porcukorral lehet díszíteni, de én 8 dkg étcsokoládét összeolvasztottam 1 teáskanálnyi étolajjal és ezt kentem a tetejére. Plusz karácsony közeledtével mintás szórócukorral szórtam meg.

Pár órára vagy inkább egy éjszakára hideg helyre rakjuk, és szeletelhetjük.

Forrás: Cookpad: Mária Kiss receptje nyomán készült.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése