2020. december 13., vasárnap

Részeges Izidor

 Hozzávalók:


a tésztához: 6 tojás, 15 dkg porcukor, 20 dkg vaj, fél csomag sütőpor, 2, 5 dkg kakaópor, 6 dkg liszt, 14 dkg darált dió.

a diós töltelékhez: 20 dkg darált, vagy nagyon finomra aprított dió, 1 dl rum, 5 dkg porcukor.

a kakaós krémhez: 25 dkg puha vaj, 10 dkg porcukor, 5 dkg kakaópor.

a díszítéshez: 6 dkg étcsokoládé, 1 teáskanál étolaj.

Elkészítése:

A tésztához kettéválasztottam a tojásokat, a sárgáját habosra kevertem a porcukor felével, és a puha vajjal.

A tojásfehérjét kemény habbá vertem a maradék cukorral, majd a vajas részhez adtam.

Óvatósan beleforgattam a sütőporral, kakaóporral, és a darált dióval elkevert lisztet is.

A masszát egy sütőpapírral bélelt 20 x 30 cm-s tepsibe töltöttem. 170 fokra előmelegített sütőben 18 - 20 perc alatt készre sütöttem.

A diós töltelék hozzávalóit alaposan összekevertem, majd a kihűlt piskóta lapra kentem.

A kakaós krém hozzávalóit habosra kevertem egy keverőtálban, majd a diós töltelékre rétegeztem.

Hűtőbe raktam dermedni  1 órára.

Mikróban a csokit összeolvasztottam az étolajjal, és a sütit egyenletesen bevontam vele.

Díszítésként én még villával csíkokat húztam bele, de apróra tört dióval is meg lehet szórni!

Forrás: Nők Lapja Konyha Desszert 2017/1 szám




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése