2018. február 23., péntek

Almás pite

Hozzávalók:

a tésztához:  45 dkg omlós tészta süteményliszt, 25 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojássárgája, 1 teáskanál sütőpor, 2 csipet só, 1 teáskanál rumaroma, és 1- 2 evőkanálnyi  tejföl.

a töltelékhez:  1 kg reszelt alma, / de szerintem 1, 5 - 2 kg  is ráfér ki mennyire vastag almatölteléket szeretne./ 1 teáskanál fahéj, 2 evőkanál nádcukor, vagy kristálycukor.
a tésztára: 1-2 evőkanál baracklekvár, 3 - 4 evőkanál darált keksz.
a tetejére: 1 tojássárgája.

Elkészítése:

  Az almát előkészítettem, vagyis nagy lyukú reszelőn lereszeltem, hozzáadtam a fahéjat, cukrot, és hagytam állni, aki szereti tehet hozzá mazsolát is.

A tészta hozzávalóit összegyúrtam annyi tejföllel hogy jól összeálljon a tészta.  Lisztezett felületen még átdolgoztam, gombóccá gyúrtam, majd két felé vettem egy kisebb, és egy nagyobb részre.

A nagyobb gombócot kinyújtottam, és egy sütőpapírral fedett sütőlemezre raktam, az alját villával megszurkáltam, és kb. 10 percre az előmelegített sütőbe raktam vagyis elősütöttem.

Kivettem a sütőből, baracklekvárral megkentem, darált kekszet szórtam a tetejére.
A levétől kicsavart almát ráterítettem, majd újra megszórtam darált keksszel.
Ezután a kisebb tésztagombócot kinyújtottam, és befedtem vele az almatölteléket.
Megkentem a tészta tetejét a felvert tojássárgájával, és még villával is megszurkáltam, hogy a gőz távozni tudjon, és ne repedjen meg a tészta teteje.

Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten  30- 35 perc alatt készre sült.
Porcukorral lehet díszíteni a tetejét.

Forrás: Cookpad








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése