2018. február 24., szombat

Szilvás pite

Hozzávalók:

  a tésztához. 22 dkg finomliszt, 12 dkg vaj, 1 közepes tojás, fél zacskó sütőpor, 7 dkg kristálycukor, csipet só.

  a töltelékhez: 40 dkg szilva/ most fagyasztott/ 2 evőkanál nádcukor, fél teáskanál fahéj, 4 evőkanál kekszmorzsa.

Elkészítése:

  A szilvát félig kiolvasztottam, a cukorral, fahéjjal forrásig felmelegítettem, majd  hűlni hagytam.

A tésztához elmorzsoltam a sütőporos lisztben a vajat, hozzáadtam a tojást, a cukrot, és alaposan összegyúrtam.
A tészta 2/3 részét lisztezett felületen kinyújtottam, és sütőpapírral kibélelt 20 x 30 cm-s tepsibe helyeztem. Megszórtam a kekszmorzsával, és a szilvatölteléket beleöntöttem.
A maradék tésztából vékony  rudakat sodortam, és berácsoztam vele a süti tetejét.
Én még 3- 4 evőkanál mogyorót szórtam a tetejére. / Az eredeti receptben nincs benne vagyis lehet mogyoró nélkül is készíteni/
Előmelegített sütőben 180 fokon 30 perc alatt kisült. Porcukorral díszítettem.

Forrás: Cookpad - Alajuli receptje




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése