2017. december 10., vasárnap

Falusi mákos - lekváros pite

Hozzávalók:

 a tésztához: 30 dkg liszt, 15 dkg vaj, 2 tojássárgája, 1 evőkanál porcukor, 2 zacskó vaníliás cukor, fél dl tej, 2, 5 dkg élesztő, csipet só.

 a töltelékhez: 20 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor, 2, 5 dl tej, 10 dkg vaj, 1 tojás, 15 dkg porcukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 20 dkg darált mák, csipet só,
 a tésztára: 2 dl sárgabarack lekvár.

a tetejére 1 tojásfehérje.

Elkészítése:

  A tejet meglangyosítottam adtam hozzá egy kis porcukrot, 10 perc alatt jól fel is futott, megemelkedett.
 A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, hozzáadtam a csipet sót vajat, porcukrot, vaníliás cukrot, tojássárgákat, és elkezdtem összemorzsolni a tésztát, végül a felfuttatott élesztőt is belegyúrtam.
 Kettévettem a tésztát egyharmad- kétharmad arányban, gombóccá formáztam őket, és addig  beraktam a hűtőbe, míg a tölteléket elkészítettem.

A cukrot, a puha vajat, a tojást jól kikevertem, hozzáadtam a csipet sót, a vaníliás cukrot.
Váltakozva belevegyítettem a lisztet, sütőport, tejet, mákot.

A gombócokat kivettem a hűtőből, a nagyobbikat kinyújtottam téglalap alakúra, és egy sütőpapírral kibélelt 25 x 35 cm-s formába helyeztem.
Az alját villával meg szurkáltam,  lekvárral megkentem, és beleöntöttem a tölteléket.
A másik tésztát is kinyújtottam, csíkokat vágtam belőle, sodortam, és berácsoztam velük a tölteléket.
 Tojásfehérjével lekentem, és előmelegített sütőben 180 fokon 35 perc alatt megsütöttem.
  Amikor a tészta teteje, széle már  jó barnás ki lehet venni a sütőből. Várjuk meg míg kihűl, akkor lehet szépen szeletelni.

Forrás: Femina









  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése