2017. december 15., péntek

Étcsokoládés - banános rolád

Hozzávalók:

  a piskótához: 6 tojás, 12 dkg kristálycukor, 3 dkg sötét cukrozatlan kakaópor, 12 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor.

a krémhez: 2 db banán, 2, 5 dl tej, 10 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás pudingpor, 15 dkg vaj, 1 teáskanál sötét cukrozatlan kakaópor, + 2- 3 banán.

a díszítéshez: 10 dkg étcsokoládé, 1 teáskanál étolaj.

Elkészítése:

  A piskótához kettéválasztottam a tojásokat, a fehérjét  kemény  habbá vertem a cukorral, majd hozzákevertem a tojássárgákat. Végül hozzáforgattam a kakaóporral és sütőporral elkevert lisztet.

Egy 40 x 30 cm-s sütőtepsit kibéleltem sütőpapírral, majd egyenletesen elkentem benne a masszát.
170 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöttem.

A krémhez 2 db banánt villával áttörtem, 2 dl tejjel, és a cukorral egy lábosba tettem.
Forralásig melegítettem, majd besűrítettem a maradék fél dl tejben elkevert vaníliás pudingporral.
Kihűtöttem, habosra kevertem a puha vajjal, és a kakaóporral.

A töltéshez a piskótát egy tiszta sütőpapírra fordítottam, lehúztam róla a vele sült sütőpappírt.
A krémet egyenletesen elkentem rajta, majd a közelebb eső szélére helyeztem 2 és fél banánt/ Ez persze függ a banán nagyságától is, ha kisebb a banán 3 db is ráfér./
Szorosan feltekertem sütőpapírba csomagoltam, és hűtőszekrénybe tettem dermedni.

1 óra múlva az étcsokoládét összeolvasztottam az étolajjal, simára kevertem, és bevontam vele a tekercset. Dermedés után szeleteltem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése