2016. január 2., szombat

Lajcsi szelet

Hozzávalók:

  a tésztához:  40 dkg liszt, 2 evőkanál kakaópor, 2 evőkanál méz, 2 tojás , 20 dkg kristálycukor,
    5 dkg vaj, 2 teáskanál szódabikarbóna.

a krémhez: 1 tasak vaníliás pudingpor, 1 tasak puncs ízű pudingpor, 3 -3 dl tej, 4 -4 evőkanál kristálycukor, 20 dkg vaj, 2 evőkanál porcukor, 1 evőkanál rumaroma.

a tetejére: 10 dkg étcsokoládé, 1 evőkanál étolaj.

Elkészítése:

  A kakaót , mézet, cukrot, vajat, a 2 tojást, gőz felett összeolvasztottam.
  Egy nagyobb tálba öntöttem a lisztet, szódabikarbonátot, belecsorgattam a meleg keveréket, és először fakanállal összedolgoztam, majd kézzel összegyúrtam.
A tésztát 3 egyenlő részre osztottam, mindegyiket kinyújtottam, külön - külön kb. 35 x 25 cm- s téglalappá. Sütőpapírral bélelt sütőlemezen kisütöttem őket, előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 8 perc alatt.


A pudingokat megfőztem a tejjel, és a 4 - 4 kanál cukorral.
A puha vajat kikevertem a porcukorral. Mikor a pudingok már félig kihűltek a vajas keveréket megfeleztem,és a pudingokhoz kevertem mixerrel. A puncsos pudinghoz még hozzáadtam a rumaromát is.

A teljesen kihűlt alsó tésztalapra kentem a vaníliás pudingot, ráhelyeztem a középső lapot, megkentem a puncs ízű pudinggal, végül a felső lapot is ráhelyeztem.

Mikróban egy tányérban felolvasztottam az étcsokoládét az olajjal, átkevertem, és rákentem a tésztalapra.
Egy napig pihentettem a süteményt,  másnapra jól megpuhult, és könnyebben fel lehetett szeletelni.

Forrás: www.barbikonyhaja.blogspot.hu









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése