2015. október 11., vasárnap

Mézes karamellás kesudió torta

   A férjem 50. - k születésnapjára készült ez a finom torta.

 Hozzávalók:

   a piskóta karikához: 6 tojás, 18 dkg kristálycukor, 15 dkg finomliszt, 3 dkg apró szemű zabpehely, 3 dkg pörkölt darált kesudió.

   a krémhez: 10 dkg kristálycukor, 1, 5 dl meleg tej, 4 tojássárgája, 15 dkg méz, 2, 5 hideg tej, 4, 5 dkg finomliszt, 35 dkg ráma vajas íz, 10 dkg porcukor.

    a díszítéshez:  5 dkg kesudió, még esetleg kakaópor.

Elkészítése:

    Először a 6 tojást szétválasztottam, a fehérjéket jó keményre felvertem.
 A tojássárgákat a cukorral kikevertem, hozzáadtam a zabpelyhet, lisztet, a kesudiót, végül a tojáshabbal lazítottam fel.
  Sütőpapírral kibéleltem egy 26 cm -s tortaformát, és beleöntöttem a masszát.
180 fokon kb 15 percig sütöttem, utána 160 fokon további 15- 20 percig.

  A krémhez a kristálycukrot egy lábosban szép barnára karamelizáltam, majd a meleg tejet folyamatos keveréssel hozzáadtam, és addig kevergettem , míg csomómentes szirupot nem kaptam.
 A tojássárgáját, a mézet a hideg tejet, és a lisztet sima péppé kevertem, majd besűrítettem vele a karamellt. Hagytam hűvös helyen kihűlni.

 A puha vajas ízt a porcukorral kihabosítottam, majd a kihűlt karamellkrémet kézi mixerrel belekevertem.

  A  kihűlt piskóta tortakarikát három felé vágtam, egyet tortatálra raktam, és megkentem krémmel, a következő lapot rátettem, erre újra krém került, és végül a tetejére rakott lapra is krémet kentem.
 A torta oldalát is megkentem krémmel, a tetejét kicsit kidíszítettem , kesudióval kiraktam a tetejét, és még őrölt kesudióval is megszórtam.

Ötlet: Rama receptes füzet.


 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése