2015. október 12., hétfő

Csokoládémoussetorta

 Ez a torta is a férjem születésnapjára készült.

Hozzávalók:

  a tésztához: 3 dkg vaj, 3 dkg étcsokoládé, 5 tojás, 10 dkg kristálycukor, 4 dkg kakaópor, fél csomag sütőpor, 8 dkg finomliszt, 15 dkg málna vagy eper, ribizli lekvár.

a mousse - hoz:  4 tojássárgája, 8 dkg kristálycukor, 4 dl hideg habtejszín, felverve.
                           10 dkg étcsokoládé, olvasztva.
                           fél dl víz, 1 dkg zselatin, 10 dkg málna, vagy ribizli, szeder.

a díszítéshez : 50 dkg étcsokoládé, forgácsolva, néhány szem málna, szeder.

Elkészítése:

  A tésztához a vajat, és a csokoládét összeolvasztottam. A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a tojássárgáját, és a vajas csokoládét.
 Végül óvatosan beleforgattam a kakaóporral, és a sütőporral elkevert lisztet is.

A masszát egy sütőpapírral bélelt 24 cm- s tortaformába öntöttem, és 160 fokra előmelegített sütőben 20 - 25 perc alatt készre sütöttem.
 Mikor kihűlt kivágtam a tortaformából, elmostam a formát, és újra kibéleltem sütőpapírral.

A mousse - hoz a tojássárgáját a cukorral vízgőz fölött csípősre melegítettem / ha beledugjuk az ujjunkat csíp /majd kihűlésig habbá vertem. Beleforgattam a tejszínhabot, az olvasztott csokoládét, végül a hideg vízben megduzzasztott, majd felmelegített zselatint.

A kihűlt piskótát félbevágtam, az egyik lapot a kibélelt tortaformába helyeztem, megkentem a ribizlilekvár felével, a mousse harmadát rátöltöttem.
 Ráhelyeztem a másik lapot, ezt is megkentem lekvárral, erre rátöltöttem a maradék mousse - t, majd beleszórtam a málnát.
 Hűtőbe tettem dermedni, majd kivettem a formából, tortatálra helyeztem, és csokoládéforgáccsal, málnával, szederrel díszítettem.

Ötlet: Nők lapja konyha desszert különszáma.

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése