2014. november 4., kedd

Kókuszos lekváros szelet

Hozzávalók:

   a tésztához: 25 dkg tejföl, 5 tojás, 1 evőkanál vanília kivonat, 10 dkg finomliszt, 1 teáskanál sütőpor,20 dkg kristálycukor, 1 csipet só, 10 dkg ,plusz 3 evőkanál kókuszreszelék, 10 dkg vaj - megolvasztva, langyosan.
 tetejére: 20 dkg keményebb dzsem, én ribizlilekvárt használtam hozzá.
 a tálaláshoz: 2 evőkanál porcukor.

Elkészítése:

   Egy mélyebb tálba raktam a tejfölt, a tojásokat, a vaníliát, a lisztet, a sütőport, a 10 dkg kókuszreszeléket, a vajat, a cukrot, és a sót. Mixerrel jól összedolgoztam, kissé lágy masszát kaptam. Sütőpapírral kibéleltem egy 20 x 30 cm -s tepsit, és a tésztát belecsurgattam, a tetejét meghintettem a 3 evőkanál kókuszreszelékkel. A lekvárt egy teáskanál segítségével a tetejére pötyögtettem. Előmelegített sütőbe raktam, és közepes hőfokon kb. 40 percig sütöttem.
 Tálaláskor a tetejét porcukorral meghintettem.

Legközelebb a lekvárt csak 15 perc sütési idő elteltével fogom rácsepegtetni a tészta tetejére, akkor talán nem fog az aljára süllyedni. A sütési időre nagyon oda kell figyelni, és ha a teteje elkezd barnulni, egy fóliával le kell takarni. Elég sűrűn kell ellenőrizni, a lényeg, hogy a belseje ne maradjon nyers, szeletelni legjobb langyosan, majdnem kihűlve ajánlatos.

Forrás: Stahl.hu

 















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése