2011. november 28., hétfő

Mézes krémes

Hozzávalók:

  a tésztéhoz: 15 dkg kristálycukor, 2 evőkanál méz, fél dl tej, 1 tojás, 10 dkg margarin, 1 zacskó sütőpor, 45 dkg finomliszt.

  a krémhez: 2 púpos evőkanál búzadara, 2,5 dl tej, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg porcukor, 10 dkg margarin, 1 evőkanál rumaroma, 10 dkg sárgabaracklekvár.
A bevonáshoz: 1 teáskanál étolaj, 10 dkg étcsokoládé.

  Elkészítés:

    A cukrot a mézzel, a tejjel, a tojással, és a margarinnal összekevertem, és gőz fölött kb. 10-15 percig habzásig főztem. A tűzről levettem, és belekevertem a sütőporral elkevert lisztet. A tésztát négy egyforma cipóra  osztottam ,és egyenként kinyújtottam.  Sütőpappírral bélelt sütőlemezen, közép meleg sütőben kb. 10-15 perc alatt kisütöttem.

 A búzadarából vaniliás tejjel sűrű pépet főztem, és hagytam kihülni. A porcukrot, és a margarint habosra kevertem , rummal ízesítettem , majd hozzákevertem a darás pépet.

 A kihűlt tésztalapokat a krémmel, és a baracklekvárral felváltva megkentem. Az első, és a harmadik tésztalapra krémet , a másodikra baracklekvárt kentem. A tészta tetejét étolajjal higított olvasztott csokoládéval vontam be.
 Ebből a mennyiségből kb 20-30 szelet süti lesz, attól függően milyen vastagra nyújtjuk a lapokat.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése