2011. november 16., szerda

Dagasztás nélküli kenyér - gyorsan

  Sokféle elkészítési lehetőséget láttam különböző blogokban, én most a Szemiramisz blogján talált kenyér receptet variáltam egy kissé át. Az eredetit meglehet nála találni. A végeredmény finom ropogós kenyérke lett.

 Hozzávalók:

   30 dkg finomliszt, 10 dkg rétesliszt, 10 dkg grahamliszt, 1 zacskó /7g / szárított élesztő, 1 evőkanál méz, 2 kiskanál só, 4,5 dl langyos víz, 1 evőkanál olívaolaj.

  Elkészítése:

  A hozzávalókat egy mélyebb keverőtálba öntöttem, és fakanállal összekevertem ,galuskaszerű tészta keveréket kaptam , liszttel jól leszórtam, letakartam és meleg helyen másfél óráig kelesztettem .

 A kelesztés vége körül egy nagyobb jénai tálat beraktam a sütőbe melegedni.
A megkelt tésztát alaposan kilisztezett gyúródeszkára borítottam,  kicsit hajtogattam rajta , fontos , hogy a hajtogatás alulra kerüljön. A közben előmelegített jénai tálba sütőpappírt tettem , megolajoztam , és beleraktam a tésztát. Kissé megliszteztem ,bevagdaltam , ráraktam a tetejét,és 10 percig maximum hőfokon sütőttem , majd közepes hőfokon még 1 órát sütőttem. A vége előtt 10 perccel vízzel megspricceltem , és folytattam a sütést. Mikor megsült levettem a tetejét , és újból hideg vízzel lespricceltem , hagytam kihülni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése