2011. február 15., kedd

Gesztenyés,meggyes kuglóf

Hozzávalók: 20 dkg gesztenyepüré, 5 tojás, 5 cl rum, fél csomag sütőpor, 5 dkg reszelt étcsokoládé vagy tejcsokoládé, 15-18 dkg kristálycukor/ki milyen édesen szereti annyit tesz bele/,1 csomag vaníliás cukor ,1, 5 dl étolaj,10 dkg liszt, 5 dkg étkezési keményítő,valamint 10 dkg- i lisztben átforgatott meggy.

Elkészítése:

A tojásfehérjét kemény habbá vertem 5 dkg cukorral. A tojássárgáját felhabosítottam a cukorral, hozzáadtam a szétnyomkodott gesztenyepürét, a reszelt csokit, vaníliás cukrot, rumot, olajat,és összekevertem őket. Beleszitáltam a lisztet, a keményítővel elkevert sütőport, és beleszórtam a meggyes lisztet. A felvert tojásfehérjét óvatosan hozzákevertem. Közben kivajaztam egy nagyobb kuglófformát,zsemlemorzsával megszórtam, és ebbe öntöttem a gesztenyés tésztát. Előmelegített sütőben tűpróbáig, közepes hőfokon sütöttem. Szitált porcukorral lehet díszíteni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése