2022. szeptember 4., vasárnap

Túrós - rácsos sütemény

 Hozzávalók:

a tésztához: 35 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 15 dkg zsír, 10 dkg porcukor, 1 tojás.

a töltelékhez: 50 dkg túró, 20 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 10 dkg tejföl, 1 citrom reszelt héja, 2 tojás, 1 csomag vaníliás pudingpor, 10 dkg házi, bármely ízű lekvár.

Elkészítése:

 A tésztához a lisztet összeforgattam a sütőporral, 1 csipet sóval. Hozzáadtam a zsírt, elkezdtem összemorzsolni, majd amikor már eléggé morzsalékos lett elkevertem benne a porcukrot. Beleütöttem a két tojást, és a tésztát gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Ha szükséges 1- 2 evőkanál vizet hozzá lehet adni hogy könnyen nyújtható legyen.

A tésztát két részre osztottam úgy hogy az egyik a másiknak a duplája legyen. mindkét tészta darabot gombóccá formáztam, majd fóliába csomagolva legalább 30 percre a hűtőbe raktam.

Töltelékhez a túrót villával összetörtem, majd hozzáadtam a porcukrot, a vaníliás cukrokat, és a tejfölt. Belereszeltem a citrom héját, hozzáadtam a tojásokat, és alaposan összedolgoztam. Ezután a pudingport is elkevertem benne.

Egy 30 x 20 cm-s tepsit sütőpapírral kibéleltem.

A nagyobb tésztagombócot lisztezett felületen tepsi méretűre  kinyújtottam, majd a tepsibe fektettem.

Egyenletesen rásimítottam a túrós tölteléket. A maradék tésztát szintén lisztezett felületen vékonyra  kinyújtottam, majd csíkokra szeltem. Ezekkel berácsoztam a túrós réteg tetejét.

A süteményt az 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 - 35 percig sütöttem, majd kivettem, és a rácsok közé kentem a lekvárt, majd vissza tettem a sütőbe néhány percre / én most szederlekvárt használtam./ Ezalatt a tészta aranybarna lesz, és a lekvár rásül a töltelékre. Porcukorral lehet díszíteni a tetejét.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése