2021. március 9., kedd

Kigyórétes túrótöltelékkel

 Hozzávalók:

a tésztához: 30 dkg finomliszt, 12 dkg vaj, 1 dkg élesztő, 1 tojássárgája, 1 evőkanál porcukor, 50 - 80 ml tej, csipet só. 

a töltelékhez: 50 dkg túró, 2 db tojás, 2 evőkanál porcukor, 1 csomag vaníliáscukor, fél citrom leve, 1 evőkanál búzadara.

a lekenéshez: 1 tojás felverve.

Elkészítése:

 Az élesztőt a langyos tejben  pici cukorral felfutattam.

Közben a puha vajat mély keverőtálban habosra kavartam a cukorral, tojással.

Hozzáadtam a felfutott élesztőt, és végül a lisztet.

Közepesen lágy tésztává  összegyúrtam, és egy órát hagytam kelni.

A töltelékhez a túrót áttörtem, elkevertem a két tojássárgájával a cukrokkal, a citromlével. Legvégül a két tojás keményre felvert habját adtam hozzá.

A tésztát elfeleztem. Két cipóvá gyúrtam össze, és 20 percet pihentettem.

 Az első cipóból egy kb. 50x 25 cm-s téglalapot nyújtottam. 

A hosszabbik oldalt szemre elharmadoltam, és a tészta két szélén ugyanannyi, kb. 8 cm-s bevágást ejtettem, egymástól 2-3 cm távolságban ferdén.

A tészta közepén elterítettem 1 evőkanál búzadarát, arra helyeztem a túrókrém felét, és a tészta két oldalán bevágott széleket egymásra hajtogattam. Óvatosan a rétes alá nyúlva tepsibe helyeztem. 

A másik cipóval is ugyanígy jártam el, majd letakarva 20 percig még keltek.

 Végül a felvert tojással megkentem őket, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Forrás: Nosalty.hu / Tomatotree receptje nyomán/






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése